Співпраця викладачів циклової комісії “Теорія музики” Ужгородського музичного коледжу ім.Д.Задора з викладачами музично-теоретичних дисциплін мистецьких шкіл області сприяє забезпеченню якісного рівня надання музичної освіти.
Робота, яка здійснюється під час проведення обласних семінарів, курсів підвищення кваліфікації, конференцій сприяє покращенню рівня викладання, стимулює до пошуків нових цікавих методів і форм роботи, які б заохочували до вивчення музичного мистецтва молоде покоління музикантів.
Укотре разом із методичним кабінетом початкової мистецької освіти Закарпатського обласного організаційно-методичного центру культури за сприяння департаменту культури Закарпатської облдержадміністрації 19 лютого в малому залі Ужгородського музичного коледжу ім.Д.Задора на високопрофесійному рівні проведена III Обласна музично-теоретична конференція “Актуальні питання викладання музично-теоретичних дисциплін у мистецьких школах”.
Мета конференції – обмін досвідом щодо методики викладання сольфеджіо та музичної літератури. Розглянуті актуальні питання теоретичного музикознавства на сучасному етапі: популяризація музичного мистецтва, пошук прогресивних форм у створенні сприятливих умов для розвитку і самореалізації кожного учня, заохочення до вивчення циклу дисциплін музично-теоретичного спрямування.
Захід зібрав у стінах навчального закладу більше сотні викладачів мистецьких шкіл області. Тема конференції глибоко висвітлювалась у кожному виступі. Доповідачі продемонстрували дієві методи й форми роботи, які б задовольняли потреби учнів у якісній музичній освіті та сприяли підвищенню інтересу до вивчення дисциплін сольфеджіо й музичної літератури.
Конференцію відкрила вітальним словом голова обласного методичного об’єднання, заслужений працівник культури України, директор Ужгородського музичного коледжу ім.Д.Задора Світлана Стегней, яка підкреслила актуальність заходу, його вагому роль у сприянні вдосконаленню методів музичного навчання у мистецьких школах області.
Під час конференції було опрацьовано такі теми:
– “Фольклор у творчості композиторів XX-XXI ст.” (А.Товт, викладач Великолучківської ДШМ);
– “Взаємозв’язок видів діяльності на уроках сольфеджіо та хорового класу, що сприяють розвитку гармонічного слуху в учнів різних вікових категорій” (О.Никитюк, викладач Великолучківської ДШМ);
– “Західноєвропейська опера. Дидактичний та наочний матеріал до уроків музичної літератури” (Т.Джура, викладач Ужгородської ДШМ);
– “Проблемно-пошукові методи навчання на уроках музичної літератури як спосіб підвищення активізації та мотивації учнів” (І.Риба, викладач Мукачівської хорової школи хлопчиків та юнаків);
– “Впровадження інклюзивної освіти в Україні” (О.Мильо, викладач Ужгородської ДМШ №1 ім.П.Чайковського);
– “Предмет “Музична грамота і практичне музикування” в рамках пілотного проекту нової мистецької школи: новації, проблеми, експерименти” (Н.Піцур, викладач Ужгородської ДМШ №1 ім.П.Чайковського);
– “Інноваційні методи музичного виховання в рамках нової навчальної програми з предмету “Музична грамота і практичне музикування” в системі нової української мистецької школи (Н.Перегинець, викладач Ужгородської ДМШ №1 ім.П.Чайковського).
Ключові питання конференції стосувалися методичних принципів роботи у вивченні дисциплін музично-теоретичного циклу, була презентована піврічна робота пілотного проекту нової мистецької школи: новації, проблеми, експерименти, а також запропоновані сучасні методики музичного виховання в дитячих мистецьких закладах.
Захід продовжив багаторічну традицію обміну професійним досвідом і сприяв підвищенню рівня викладання музично-теоретичних дисциплін у мистецьких школах.
Наталія Стинич,
голова циклової комісії “Теорія музики” Ужгородського музичного коледжу ім.Д.Задора